090827

En sån seg dag!

Jag klev upp vid 8, tog det lugnt eftersom vi hade sovmorgon och inte började förens klockan tio i tio. Maja tog cyklen hit och sedan hoppade vi på bussen tillsammans ca 20 över nio. Dagens första lektion skulle alltså vara spanska, 09.50. Vad får vi höra när vi kommer dit? Läraren är sjuk, lektionen var inställd! Jahapp, så det var bara att vänta på engelskan som vi har efter lunch, kl 12. MEN. Vi har samma lärare i engelska som spanska = inställd lektion. Vad betyder detta då? Jo, att jag kunde ha sovit hur länge jag velat och inte behövt vara i skolan föens kl ett!
Så, en mycket seg skoldag har jag haft mina vänner, två lektioner på 5 timmar.

När jag sedan kom hem strax innan 4 möttes jag av ett heldött hus. Ringde till Julia (vi bor grannar) och de var likadant där. Strömavbrott för hela slanten. Ingen tv, inget internet, ingen spis eller ugn, ingen  micro, inga lampor, inget sällskap, nada! Som ni kanske märker så har det kommit tillbaka nu i alla fall, så jag lever. Ska gå och laga lite mat och ladda upp innan jag åker på träning i myggornas paradis.

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0