Gosh.

Nu är det bara tre hela dagar kvar av sommarlovet 2009.
Det är på två sätt jag tänker tillbaka på denna sommar. Ett, vad har jag gjort? Jag har inte badat särskillt mycket alls, knappt besökt stranden, inte åkt några vattenskidor, inte åkt båt mer än ett par ggr, inte suttit i hamnen och käkat glass. Alla dessa saker som jag förknippar med sommaren, har jag inte gjort, knappt.
Å andra sidan så kan jag känna att det har varit en lång sommar, faktiskt. Det känns att det var längesedan jag skildes från mina klasskamrater utanför kyrkan, längesedan jag tog emot mitt betyg och nervös öppnade det, och framförallt längesedan jag satt i den lite för välanvända skolbänken som var nerklottrad av hela skolans elever.

Det västa av allt är att om några veckor har jag kommit in i vardagsrutinerna igen, med skolan, träningar och kompisar på helgerna. Om några veckor kommer denna sommar vara ett minne blott, och knappt existerat..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0