090816

Hej och en massa hopp!

Jag har nu haft ett par minst sagt hektiska dagar, men långa arbetsdagar samt fotboll och som igår, festligheter.
Den kommande veckan blir sommarlovets sista, den 24:e drar skolan igång igen. Det är med blandade känslor jag ser mot skolstarten, roligt, spännande, läskigt, nervöst, jobbigt. Men det känns ändå roligt med något nytt, ett nytt steg i mitt liv ska inledas.
Jag ska alltså börja på gymnasiet och lämna grundskolan och lilla sketna Självevadskolan bakom mig. Ny klass, nya klasskamrater, nya lärare, ny skola, ny mat, nya byggnader, nya scheman, nya ämen, allt är nytt! Men jag antar att det efter ett tag kommer kännas som så mycket annat, naturligt och vardagligt.
Även fast det är superskönt att ligga hemma på soffan, sova till mitt på dagen och vara uppe sent på nätterna, ska det bli skönt att komma in i någon slags vardagsrytm. När allt går av sig själv, man vet vad som ska göras och det blir lättare att planera. Sen tycker jag även att det ska bli lite skönt att slippa jobba, och bara vara en vanlig tonåring och gå i skolan. Där gör jag allt för min egen del, och inte för någon annans.

Hur som helst behöver jag nog inte oroa mig, det löser sig. Alltid.

Tillbaka till det jag skrev om i början, gårdagen.
Igår så var jag bjuden på en kompis "avskedsfest" (gud vad hemmskt det låter). Killkompisen som höll i festen ska om ungefär en vecka åka till USA, och stanna där i ca ett år som utbytesstudent. Det känns lite tråkigt, extra tråkigt då han även är ihop med en av mina bästa vänner, och jag vet hur tufft det kommer bli för dem båda, men jag är även glad att får chansen när han nu vill så gärna, så lycka till!
I alla fall så hade han hyrt Grottan eller Caven som den också kallas. Det är en partylokal här i övik som används flitigt vad jag förstår. Jag åkte in med Isabell, Cajsa, Mia och My, vid 9-tiden och när vi kom dit var det fullt ös. Det var mycket folk, både dem jag kännde och inte, men det är roligt att träffa lite nytt folk! Kvällen blev enligt mig (och många andra såklart) mycket lyckad, jag hade skitkul!
Vi hängde kvar fram till 2-tiden då vi sedan gick ner på Burger King och käkade lite snabbt, innan vi satte oss i en taxi och åkte hem. Jag var ensam hemma så jag bjöd med mig Cajsa (eller var det hon som vjöd in sig själv?) och hon fick sova över. Mycket trevligt!
Var som vanligt dålig på att ta bilder, blev nog inte en enda tyvär.

Tack alla för en jätterolig kväll, och ett extra tack till Marcus som var kvällens värd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0