091206

Ni anar inte hur mycket jag har ätit denna helg, helt sjukt. Åkte som sagt ner till Sundsvall igårmorse med mamma, pappa, mormor och morfar. På vägen stannade vi på en julmarknad där första måltiden tog plats, räkmacka och jucie (inte så bra kombo, men den varma chokladen var slut eller ngt). Väl inne i staden vandrade jag runt ett tag och hittade ett och annat, höll dock stadigt i börsen och fick endast med mig ett par skor och en vanlig svart tröja från Gina, skorna hittade jag på Scorett. När jag kommit tillbaka på hotellet vilade jag mina trötta fötter ett tag, sprang ut och köpte en macka och en chokladbit, och slappade lite till innan det var dags för dusch och påklädning inför kvällen. Vid sex gick vi ner till resturangen och åt julbord, gissa om jag åt mycket. Efterrättsbordet var lika underbart som vanligt, och som vanligt var jag lite för mätt för att uppskatta det till max. Av någon anledning smakade inte julskinkan lika bra som den brukar, inte bra alls faktiskt. Antar att man blir mer påverkan än man tror..
Efter ett par timmar hade jag fått nog av allt kackel, så jag vandrade tillbaka till mitt rum och njöt av lördagstv i min ensamhet. Vid den här tidpunkten var jag på bristningsgränsen, så chokladkakan förblev oberörd.
Imorse var det såklart frukost först på schemat. Hotellfrukost är för bra för att vara sant. Jag blev för mätt, igen.

Vi stannade till några timmar i Birsta på väg hem, även här hittade jag tusen saker jag mer än gärna köpt, men jag tog mit förnuft till fånga och lät bli.
Och just det, det blev Max innan vi for hem. Friscomål och cola, eh ja.

Kan även säga att jag umgicks med skådespelar-eliten i helgen, nästan i alla fall. Teliapappa, Joker från Rederiet (johannes brost), Lasse Brandeby och  Martin Björk, har säkert glömt ngn. Det var trevligt.
Och ja. Typ en underbart vacker kille dinerade på hotellet samma kväll, det var inte att leka med mina vänner. Det var trevligt att ha någonting att titta på, kan nästa kalla det för perfektion.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0