091211

Hej alla fina!

Har ni haft en bra dag? Jag har haft det. Natten var dock katastofalt dålig, tror jag fick två timmars sömn på sin höjd. Hostan, som kom var 30:onde sekund, höll mig vaken timme efter timme, är så less på att vara halvsjuk nu! Väl uppe och i skolan blev det en bra start med lussemys och pepparkakor. Alla samlades i aulan där estetarna formade luciatåg och sjöng så fint, jag avundas verkigen männsikor som kan sjunga.. Efteråt blev det lussefika, och därefter ett par lektioner innan lunch. Efter lunch dök Maja upp, sjukligen har återuppstått, till min glädje. Eftermiddag rullade på i en bra fart och nu är jag hemma och tar igen mig lite, eller, efter vadå? hehe.
Har även hunnit med en sväg på Ica med pappsen, för att inhandla lite ätbart inför kvällens tjockismys, med bästa Sara och Cajsa. När vi stod i kassakön släcktes plösligt hela butiken ner. Vad nu?, tänke jag. Ett rån? En bomb?

Nej, det var bara lucia. Det var alltså öviks lucia denna gång, med tärnor och kör. Fina var bara förnamnet, hela högen var som en uppenbarelse, haha.
Summan av kardemumman: Bra dag med hög mysfaktor!


Örnsöldsviks lucia med tärnor och kör.


Skolans lucia med bra många fler tärnor och rätt mycket större kör, det har vi estetarna att tacka för.

Glad luciahelg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0