Freeze and rewind.

Det är första december idag, som om någon av er missat det.. Det känndes i alla fall skönt att öppna dörren och mötas av någon minusgrads kyla samt lite snö på backen. Höll dock på att slå ihjäl mig på väg till skolan, conversen är tydligen inte vinterdubbade. Jag glädjer mig åt att få mysa i varma jackor, mysiga mössor och vantar, det är liksom en speciell känsla. Det påminner någonstans om tiden då man hoppade i overallen och vinterskorna, drog mössan långt ner över pannan och såg noga till att snön inte skulle hitta sin väg in mellan byxbenet och stövelkanten. Det var en tid då snögubbar var en hel konst, pulkan var ett sätt att få en kick och snöbollar i nacken var det mest otrevliga man kunde stöta på. En tid då dagens små problem var dåtidens stora, och dagens stora inte ens fanns på kartan.
Hur som helst är vintern en tid för lek och skoj, även om jag då föredrar en nypistad backe istället för en snöhög och en spade.

Det som saknas just nu är julkänslan, jag har alltså ingen. Vet inte varför, säger väl som vanligt, tiden går för snabbt. Jag får en smärre chock när jag tänker på att det är ca 23 dagar till dagen D, sen ytterligare några dagar innan 2009 ska avslutas och 2010 påbörjas. Det finns så mycket som ska göras, saker jag vill reda ut och ord jag vill få ur mig. Det tragiska i det hela är att jag antagligen inte alls kommer åtgärda något av detta (möjligtvis handla julklappar och annat praktiskt) innan året är slut. Fast å andra sidan, vad kommer det göra för skillnad? Dagarna kommer rulla på, människorna kommer finnas kvar (hoppas jag verkligen) och attityder till saker och ting kommer vara dem samma.

Det jag egentligen vill säga är att jag vill få upp humöret, hinna längta lite (även fast jag inte tkr om att längta) till jul och umgås med de jag tycker om, få en bra avslutning på ett helt okej år, om man bortser från den sista tiden.
Jag vill inte ens börja tänka på Januari, då fyller jag 17. Hur är det möjligt? Hjälp. Jag fyllde nyss tio ju. När den dagen är kommen är det bara ett ynka år tills jag fyller 18, 18!!!


Nej usch, nu stannar vi tiden. Okej?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0