090710

Så innehöll datumet inte längre tre nollor. Det slog mig precis att det i runda slängar är en och en halv månad till skolstart. Känner lite panik över det hela, jag menar, sommaren har inte ens börjat! För övrigt kan jag meddela att regnet fortsätter ösa ner över oss, och jag vill värkligen stryka under ösa. När jag vakande imorse hörde jag det smattra mot rutan, lät nästan som en orkan. Så jag ringde mamma och bad henne skjusa mig, moppe känndes inte så lockande.
Det var egentligen tänkt att jag skulle jobba 10-15, men det var så mycket att göra så jag stannade till 4. Jaja, det var ingen fara. Även fast jag är skittrött nu så var det värt det, hörde jag ett klirr någonstans?

Nu väntar jag bara på att pappa ska komma hem från Göteborg. Det är han som står för middagen kväll, färska räkor. Mums! Det är verkligen supergott. Det enda minuset med denna rätt är de kladdiga fingrarna, man måste nämligen lorta ner sig ordentligt för att äta dem. Men hey, det är en fis i rymden.

Ja, jag kan berätta om gårdagen!
Jag och Sara åkte till Maja vid 8-9 tiden någongång. Ett stopp på ICA blev det med, för vem kan se på film utan en massa gptt?! (ja, vi såg på film). Vi kunde inte berstämma oss mellan godis, glass eller chips, så vi köpte allt! Haha, gott var det i alla fall. Och när det gäller filmen så såg vi på "Pojken i randig pyjamas". Den var riktigt bra, och kanske ännu bättre om, som vi, är intresserad av andra världs kriget och förintelsen, eftersom filmen handlade om det. Eller en del, det mesta kanske.
Det var föresten vi tre (jag, maja och sara) som var de tjejer som åkte ner till Polen där vi bla besökte Auschwitz-lägren i maj förra året. Mer om det en annan gång.

Min rygg is killing me,
Kisses!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0