090727

Hej alla !

Hur mår ni idag? Jag mår bra, lite ont här och var sen gårdagen, men sånt får man ta! Vad gjorde jag igår då?
Jo, mitt på dagen åkte jag och en ett gång andra "ungdomar" iväg till Skuleberget (ett högt berg några mil härifrån) för att klättra. Vi fick hjälmar och säkerhetsselar som vi alla drog åt så hårt vi kunde, bättre att ta det säkra före det osäkra, eller hur. Sen vandrade vi iväg mot berget och den näst svåraste leden, den röda. Väl framme vid starten hakade vi fasst oss i vajern och började äventyret. Till en början var det ganska lätt, men när det började luta på, då var det plötsligt inte lika kul längre. När bergväggen nästan lutar i 90 grader, och ytan är hal av regn, man börjar bli trött och får inte fotfäste, då kom nästan paniken. Det som gjorde det hela lite svårare var att jag kännde mig lite för kort, nådde inte överallt, vilket gjorde att jag fick dra ig vidare med hjälp av armarna. Var fan på väg att börja flippa ur på riktigt, men insåg att jag inte hade något annat val än att fortsätta. Vi klarade det i alla fall tillslut, allihopa!
Jag var så stolt när jag kommit upp, kännde mig som stålmannen! Men oj så mina ben skakade när vi var nere igen, helslut i hela kroppen.

Efter detta äventyr kan man tycka att man borde spendera resten av dagen i soffan. Men ja.. Brudarna skulle iväg på gymmet, och jag var inte sen att haka på. Så några timmar senare, några svettningar senare, så fick jag äntligen ta en dusch och landa i soffan och koppla av.

Äh, jag kanske överdriver, jag har varit med om jobbigare, men jag har rackarns ont i kroppen idag i alla fall..

Om ett par timmar drar jag iväg på träningen, wihoo. Vad gör ni ikväll?

Kommentarer
Postat av: c

såg bilder från er klättring, såg kul ut :D . skit snygg design på bloggen har du fått också! puuss

2009-07-27 @ 18:05:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0