Hemma!

Oj, vilka dagar!
Har som sagt varit i Saras stuga tillsammans med Cajsa och Julia sen i söndags. Stugan ligger några mil härifrån, och alldeles vid havet, supermysigt ställe! Dessa dagar har varit jättebra, vi har haft det så kul tillsammans!
Eftersom vi kom dit rätt sent i söndags blev det typ kvällfika och ett kvällsdopp innan vi gick och la oss. Vi sov alla 4 i en dubbelsäng, så lite knuffar och sparkar här och där fick man ta.
Måndagen började vid nio, vi käkade fruksot och packade sedan kylbägen och tog på oss bikinis. Vädret var på topp så vi tog två kanoter och paddlade ut till en ö där vi spenderade så gott som hela dagen. Tror vi alla brännde oss, jag har fortfarande ont i huden, hehe. Allt var dock inte frid och fröjd på den lilla utflykten. Mitt på dagen någongång blev vi (eller trodde) att vi blev attackerade av måsar, skitarga sådana! De flöt emot oss, men avnöjde precis vid våra huvuden gång på gång. Alla blev skitfjolliga, och rädda. Nu i efterhand skrattar vi bara åt hur töntiga vi var, vad kunde ett par måsar ha gjort oss?! Vi lyckades i alla fall lugna ner oss efter ett tag och stekte på ett tag til. Sen tog vi vårt pcik och pack och paddlade hem, eller i alla fall jag och Sara. Julia och cajsa välde hela kanoten, så de simmade hem, hehe.
Resten av dagen bestod av en massa ätande (det var typ det ända vi gjorde dessa dagar) och Beck på kvällskvisten.

Gårdagen var inte full lika varm, så vi var inne en del, men en paddeltur blev det ändå - och denna gång plurrade alla. Haha. Mot kvällen blev det lite kubb, åsnan (ett kortspel) och en massa onyttigheter.
Vi tyckte även att det var en superbra idé att fara ut och lägga nät klockan halv 11. Sagt och gjort. Vi rodde rut lite medans fiskarna skulle fastna i vårt nät. När vi sedan återvände till nätet för att dra upp det började det hela - dramatik!

Sara drog i nätet, oj två aborrar! Alla blev glada, vi drog mer, det kom en till. Men vänta, vad är det? EN GÄDDA! Större gädda har jag aldrig sett, och nu satt den i vårat nät. "Cajsa, ge mig kameran så tar jag ett kort", ropar Sara. Så hon ställer sig i fören och lyfter upp nätet med fetgäddan samtlidigt som hon med den andra handen tar bilder. Sara tar upp mer av nätet, och gäddan hamnar i båten. Gäddan sprattlar som bara den, Sara får panik, Sara ramlar, kameran blir mos, Saras huvud knockar i Ericas näsa (min näsa alltså) och blodet forsar.
Sara ligger nu på båtens botten, tillsammans med gäddan, alla skriker. Julia skriker till Cajsa, som inte gör någonting (hon hatar fisk mer än ngt annat), Jag skriker att någon måste göra något, jag håller på att förblöda, Sara har gråten i halsen pga kramkalaset med gäddan, kameran som gick lite sänder och blodet som hamnar i båten. Det såg helt ärligt ut som en massaker ägt rum.

Efter ett tag har vi lugnat oss lite, men jag blöder än så vi kastar u hela nätet igen, åker in till land och Sara och Julia hämtar hjälp av Saras släktinng, medans jag och Cajsa går in. Aj.

Hur som hellst får vi 13 aborrar (typ), 3 mörtar och en gädda på över 5 kg. Vi tog bara reda på aborrarna och det blev en fiskmacka kl 2. Gott.

Ja, denna resa skulle ha dokumnteras, gud så kul vi måte ha sett ut! Fyra nötter, en stuga - underbara resa!

(Pepprar med biledr senare!)

Kommentarer
Postat av: c

hahahaha, shit, jag skrattar än en gång så jag blir helt gråtfärdig när jag läser!!

2009-07-01 @ 14:48:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0