I'm a woman of your words.

Okej Hanna och alla ni andra, nu ska jag berätta lite om dessa "hälsopiller" som jag äter.

Min bror har haft en del acne-besvär, vilket gjorde att han gick på behandligar ett tag. Jag tyckte jag fick mer och mer problem jag med, så jag tror jag besökte en hudvårdssalong två gånger, där de ångade och klämde (detta var ca 2 år sedan). Det gjorde ont så in i h*lvete men det är klart att det hjälpte, för stunden. Huden blev tömd på all skit och så, det var bra.

Efter ett tag så varken ville eller orkade jag lägga pengar på detta, det var rätt dyrt som ni kan förstå, jag slutade att gå dit. Jag hade dock kvar en ansiktstvätt samt hudkräm som jag använde, även dessa var dyra.
Mamma ver dock övertugad om att detta var onödigt (behandlingrna) eftersom det "kommer inifrån". Så hon gick helt enkelt på en hälsokostaffär och frågade efter produkter som kunde passa mig. (Det är alltid bra att fråga och beskriva sina problem, de i affären är kunniga och kan oftast ta fram rätt)
I alla fall så var detta vad hon blev tilldelad: -Silicea kapslar (kiesel-kapslar) samt Pantothenic Acid



Silicea kapslar





Pantothenic Acid


Exakt vad dessa kosttillskott innehåller eller är bra för vet ja inte riktigt. Men det måste vara bra eftersom de hjälp mina naglar att gå från lövtunna, supermjuka kortisar, till långa och hårdare "klor". Jag vet det låter sjukt, men det är bara så. Vad det gäller hud, hår och allt annat de ska hjälpa mot, vet jag inte hur mycket det hjälpt, det är svårt att säga när man inte har något direkt att jämföra med.

Men som sagt, gå till en hälsokostbuktik och prata med persolanen. Kanske är dessa tabletter bra för dig med?! Vare sig du har hud problem eller inte.
Priset har jag inte häller någon direkt koll på, antar att de inte är gratis, men det kostar att ligga på topp. Right?

(Prodikten jag tvättar ansiktet och hudkrämen i samma serie kommer även dem från hälsokost, dessa kan jag skriva om en annan gång)

Hoppas detta hjälpte dig/er som undrade. Jättekul att ni önskar vad jag ska skriva om, fortsätt med det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0