Love.

Jag fortsätter fundera. Nu är jag inne på ett nytt spår, ett spår jag så väl känner igen. Ett spår jag rest 1000 gånger förut.
Kärlek.

Det finns i många former, i alla utföranden. Men jag tror ändå att de flesta, precis som jag, främst tänker på den typen kärlek som finns mellan två personer, romantisk kärlek.
People meet, people date, people fall in love.
Är det så enkelt? Finns det någon för alla?

För mig är detta något ytterst underligt. Att någon älskar någon, och den personen i sin tur älskar person nummer 1 tillabaka. Hur är det egentligen möjligt?
Det finns ungefär 6,6 miljarder männsikor på vår jord. En siffra man inte ens kan föreställa sig. Om det nu finns någon för alla, betyder det att det vore möjligt att bilda ca 3 miljarder par, bestående av två personer som älskar varandra. Men hur i hela friden ska man träffa denna "någon"? Denna person kanske finns i USA, i Indien kanske i Sydafrika?

Eller är det så att det här är fel? Det finns inte någon för alla? Vissa har tur, de hittar någon. Vissa träffar aldrig "The one". Vissa kanske provar med någon som inte känns helt hundra, men växer in i en kärleksrelation?

Är det det viktigaste att hitta någon att leva lycklig i alla sina dagar med?
Även detta är frågor utan svar, men jag hoppas ändå att någonstans, finns det någon för mig. Och för dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0