Need new stuff in my make-upbox.

Jag behöver verkligen köpa lite nytt smink. Just nu får jag jobba som en galning för att få mitt mineralpuder att räcka, lite längre och lite längre. Andvänder just ni i.d's mineralpuder, en burk som jag haft i ja, typ 2 år. Superdryg produkt, vilket är jättebra! I och för sig så har jag snålat en del, men jag har ändå fått det jag behövt.

Hur jag vanligtvis lägger min "make":
Jag börjar alltid med en concealer, även denna har jag haft i en evighet (från Orifalme). Denna duttar jag helt enkelt bara på de ställen där jag t.ex. har en finne. Steg nummer 2 är ett puder från Maybelline (billig skit, hehe) bara för att få en jämn yta, och även "täcka över" concealern. Över detta sveper jag bara lite av pudret från i.d, det är dyrare. Detta gör jag bara för att det ger en fin yta, och inte så matt och uttorkad som puder nr. 1 ger.

Alltså, billgare puder under, och lite av det dyra on the top.
Jag är alltså inte så petig vad det gäller smink, men tycker däremot att man ska satsa på en mineralprodukt om man har lite problem men hyn. För att vara ärlig så har jag aldrig ägt en "riktig" foundation, dvs en flytande. Jag vet inte varför, men jag har alltid tyckt att det borde kännas kletigt och tjockt, istället för lätt och tunnt som pudret känns.

Mer än så brukar jag inte ha, eller jo, mascara såklart. Ibland ögonbrynspenna med, och när jag orkar lite ögonskullga/eyeliner.


steg 1 - Concealer


steg 2 - billig variant av vanligt puder. Använder dock en borste när jag applicerar istället för "svampen" som medföljer. Ger tyvär en tråkig och torr yta, vilket leder mig till steg 3 ---->


steg 3 - i.d.'s mineralpuder. Ganska dyrt, men ger enligt mig en stor skillnad. Ett stort plus är att den är sååå dryg, mitt har räckt i över två år!


Avslutar med denna mascara som jag fick i julklapp i år. Den håller tyvär på att ta slut, lika så batteriet. - Ja, det finns ett batteri i den, den är nämligen vibrerande! Tror även denna är ganska dyr, men jag fick den i present så :) Den är superduperbra och man kan bygga hur långa fransar som helst, om man vill.

Ja, nu blev det ännu ett inlägg i temat skönhet. Hade inte alls tänkt det, men det blev bara så.
Ha en bra kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0