Se upp i trafiken!

Gosh, vad kursen var lång! I över 3 timmar satt jag där med mamma, pappa och farfar (samt de andra som gick såklart), och jag tror vi alla gäspade i takt på slutet. Hon som höll i kursen pratade, och pratade, och ja, hon pratade lite till. Det ända som hände var ett avbrott för fika samt syntest (som om jag inte är medveten om mina synproblem redan). Inte hann jag äta någon bulle heller, men  to be fair så käkade vi en mjukglass precis innan, så jag överlevde.
Vi fick även prova hur det var att vara berusad, eftersom ingen där alls hade provat (seriöst *). Övningen gick ut på att ta på sig ett par glsögon som gav dig samma syn som du har i berusat tillstånd med olika styrkor, tex 0,6 promille och 1,0 promille, samtidigt som du skulle gå fram till dörren, låsa upp den och gå tillbaka. Kännes av wierd, ganska kul. Pappa började såklart skojja om att man borde införskaffa sig ett par sånna istället för att gå på bolaget nästa gång. Billigare ju, plus att man slipper ev. bakfylla.



När vi (äntligen) fick åka därifrån var jag skithungrig, så vi snabbhandlade och åkte sedan hem och käkade.Hann även spela lite Buzz med bror och hans vänner, ganska kul, jag vann!

Nu lapar jag lite tv och ska snart sova och ladda inför morgondagaens jobb. Så taggad! not.

Goodnight-kisses!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0