Tankar.

Jag har inget för mig. Har torkat håret efter duschen och klätt på mig. Lite smink belv det också för att se ut som folk. Nu på lovet går jag mest omkring i halvsunkiga kläder med håter i en tofs, när jag inte jobbar dvs. Vädret suger, det regnar och regnar. Just nu känns sommaren hundra mil borta, vilket är konstigt med tanke på förra veckans fina väder.
Hm, det kanske blir en till Wallander ikväll, om inget intressantare dyker upp.

När jag sitter här vid datorn funderar jag mycket. Det behöver inte vara över något speciellt, men ibland leds jag in på djupare banor. Ofta är det meningen med livet jag tänker på. Människör frågar sig just det, Vad är meningen med livet?
Är det att man ska leva varje dag som om det vore den sista? (Jag tycker egentligen det är lite konstigt när folk säger att det är deras motto. Ska man då gå ut och festa, planera en resa, shoppa mm varje dag?)
Är det att man ska hjälpa andra? Kanske att man ska fokusera på sig själv och bygga en trivsam tillvaro?

Ska man fundera över detta om och om igen utan att komma fram till ett svar? Nej, det är nog bortkastad tid. Är det inte bättre att bara leva vidare utan att tänka så mycket. Fast återigen, Är det de som är meningen med livet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0