När inte orden räcker till.

Jag vet inte vad det är som är så speciellt med vissa låtar, men det finns dom som verkigen berör. Jag blir helt tom och lugn, som om tiden stod stilla och det inte fanns någon morgondag. Kanske borde det kännas creepy, men det är raka motsatsen. Ibland är musik min räddning, den bästa terapi man kan få. När inte ord räcker till och man inte hittar de rätta, är toner och melodier det bästa i hela världen. Musik utan sång är helande, medans musik med sång är motiverande och kan lägga orden i mun på dig. Enligt mig.
Jag vet att det är mkt Twilight-tjat överallt just nu (är själv lite less), men måste ändå hylla "river flows in you" återigen, som ändå kopplas till denna saga (även om den inte ens fick vara med i filmen...). Det är min no. 1 låt att spela om jag verkligen inte orkar mer, inte kan tänka eller bara behöver lugna ner mig.

Jag önskar att jag kunde spela piano. Jag önskar att jag hade ett piano. Jag skulle lära mig att spela. Eller jag skulle försöka. Det är så vackert. Så vackert...


Tips: Albumet, First Love (Yiruma Piano Collection) av Yiruma. Det hjälper, jag lovar.

Kommentarer
Postat av: paulin

jag håller med till tusen! musik är verkligen en räddare i nöden.

2009-11-10 @ 21:24:12
URL: http://paulinedblad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0