Snart ska jag hitta den jag är.


Imorgon är det måndag, en ny vecka. Nu kanske man ska tänka "ny dag, nya möjlighter" eller något liknande, men det tänker jag inte göra. Jag tänker inte låtsas som om jag ska börja om, vara entusiastisk och förvänta mig stora förändrningar och ny lycka. Jag har gjort det så många gånger förr, tänkt att jag ska ta vara på livet och våga ta plats.
Sen blir det en ny dag. Jag får inte ny lycka, jag tar inte mer plats och saker går fortfarande inte min väg. Jag blir besviken. Jag vill helt enkelt finna mig i min situation, vara glad över det jag har och sluta vara så jävla naiv. Saker kommer inte bara bli bättre för att det blir en ny vecka, en ny dag eller en ny tillvaro. Det är som det är, vilket jag är delvis responeble för.

Imorgon är en ny dag. Och vet ni vad, den kommer inte alls vara annourlunda mot idag. Allt kommer fortsätta. Sorry. '


Nu kanske ni suckar över mina väldigt positiva texter. Men so what? Jag skriver vad jag känner, jag måste få ut mig det. Jag har aldrig bett är läsa min blogg..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0