Some kind of thoughts.

Hej mina vänner!
Vad gör ni en kväll som denna? Själv sitter jag på sängen fortfarande iklädd träningskläder, det är fresch! Ska ta en dusch, snart. Lyssnar på lite skön musik och halvtittar på Grey´s.
Nu fick jag världens lust att skriva en jättelång inlägg, men ska försöka tygla mig. När jag gör det brukar det börja bra, inriktat på ett ämne, men sedan övergå till något annat och vipps skriver jag om något helt orelevant.

Hur som helst så funderade jag lite när jag åkte hem från skolan idag (big chock!). Jag hade på mig min stora "slit-och-släng" jacka, baggy jenas samt mössa, alltså mycket avslappnat och lite "hiphopper", som vi brukar säga.
Det jag tänkte på var, vad är stil? Är det att följa modet? Är det att ha en speciell kläd-nisch, eller att på sig det andra tycker är snyggt? Njae.. jag vet inte jag. Min "stil" är rätt varierad, som ni väl kan förstå om ni såg gårdagens kläder och uppfattade min beskrivning av dagens. Jag kan vara en tight-kläningstjej med klackar och övonskugga, samtidigt som jag lika gärna är slappakläder-tjejen med det feta håret undanstoppat i en mössa, som dag och natt alltså.
Jag vet inte vad stil är, men tar på mig det som jag gillar för dagen. Imorgon blir det nog något mer som liknar gårdagens klädsel, lite mer girly och sött, eller läckert kanske.
Sen kan jag också fundera över hur viktigt utseendet faktiskt är i min ålder. Är killar lika utseendefixerade som vi tror, eller tänder de på insidan? Det är dumt att göra sig till för någon annan, det är dumt att klä upp sig för någon annan, och lika förbannat så gör vi (me too) det gång på gång. För jag tror nig att du kan erkänna att du många gånger låtit tankarna glida till någon snygg kille när du provat den nya klänningen, de nya skorna eller de dupertighta jeansen, i hopp om att det kommer öppna hans ögon för dig.
Ja, det är dumt. Men rätt bra samtlidigt. Vi bryr oss om andra, hur det känner och tänker, även om det gör att vi gör oss till och överdriver din utsida.

Summan av kardemumman; klä dig som du vill. Det är coolt att inte veta vad stil är, det låter dig expimentera och vara kreativ.




Ja, vad detta blev för inlägg vet jag inte. Antar att det handlar om kläder. Eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0