091021

Hej!

Det känns som om det var ett tag sen jag skrev ett vanligt eftermiddagsinlägg, så här kommer ett!
Dagen har varit bra, det har känts lättsamt och kul. Faktiskt. Vaknade vid kvart över sju, åt frukost och tog en dusch innan jag kastade på mig käder och satte mig på bussen. Det kändes rätt tungt eftersom jag egentligen kunnat ligga hemma i sängen, med tanke på att min första lektion inte var förens 11.40. Anledningen till att jag vid åtta ändå åkte till skolan var ett sk. mentorssamtal med m o p, 8.50. Det gav mig ingenting, och var bara i 15 minuter dessutom. Även fast klockan bara var strax efter nio orkade jag inte åka hem, utan följde med mamma till jobbet en stund på fika. Åkte sedan vid 10 vidare till banken med pappa (hämtade ut mitt id-kort, finaly), och sedan till jobbet fram och tillbaka. Hade tänkt skriva klart lönepapprerna så jag kunde få det ut världen, men det kunde jag inte eftersom pärmen med de i inte var där. Jaja, kunde hämta ett par handskar jag glömt i alla fall, inte helt bortkastat.

Väl tillbaka i skolan visade det sig att många från klassen redan var där, några pluggade, andra bara hängde. Slapp äta lunch själv, skönt.
Efter det rullade dagen bara på i lagom takt, med kemiprov som avslutning. En enorm tyngd lyftes från mina axlar när det var över, och nu är det bara matteprovet kvar på fredag, sen är det lov!
Gud så skönt.

Planerna för kvällen är få, noll kanske till och med. Får se om jag orkar plugga lite, men det är inte hela världen om jag struntar i det. Det gillas, jag har inga måsten idag.

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0