Lugnet sprider sig.

Sitter och väntar på att mamma och pappa ska ge sig av till hockeyn någon gång. Då ska jag koppla in högtalarna till datorn och spela den redan spelade musik okristligt högt, eller högre i alla fall. Det är något speciellt att vara ensam hemma när man ska fixa och trixa inför kvällens brvuder. Jag gillar att gå om kring för mig själv och i godan ro locka håret, leta fram det rätta halsbandet och slänga in en flottig pizza i ugnen, alldeles för mig själv. Att samtidigt lyssna på Jack Johnson gör saken ännu bättre.
Missförstå mig inte, lite trevligt sällskap hade också suttit fint, men ibland är det bra skönt att vara själv.

Mm-m, underbara lördag..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0