Tankar.

Stter och kollar på Djävulen bär Prada, inte första gången om man säger så. M o P, storebror (som är hemma över helgen) och lite annat folk sitter nere och dricker. Jag blev less på rom' så jag gick upp och sitter nu här i min ensamhet. Är ganska lejj efter dagen, så det passar mig utmärkt.
Har trippat runt lite i mina nya killer-shoes som jag köpte idag, visar bild senare. Köpte även ett par leggings med spets på halva priset, jag är bra på rea-shopping.
Känner mig som en 100-kilos klump efter middag och efterrätt, längtar tillbaka till träningen. Har varit sjuk/krasslig så länge nu att jag blivit sladdrig, hehe. Saknar att röra på mig helt enkelt.

Jag längtar efter så mycket just nu. Efter lov med festligheter och att umgås med vännerna. Efter sommaren (fast den just tog slut), bruna ben och ljumma sommarkvällar. Jag saknar jul och de mysiga stunderna med pyssel, julklappar (daaa?) och för mycket mat. Jag längtar efter fjällen och skidåkning, upp och ner i en perfekt backe.
Fast mest av allt saknar jag att känna mig lycklig, utan något som tynger mig. Det har varit en del skit på slutet och mycket onödigt grubbel. Vill bara känna mig oberoende och fri, glad och motiverad till allt. Har ingen ork till att tänka på skolan alls längre. Vet inte om jag gör det rätta för stunden, eller om jag borde sänka mina krav på mig själv och göra andra val.
Varför jag börjar tänka på det här nu beror nog på att jag tänkt en del på framtiden och kommande val. Vad vill jag jobba med? Vad vill jag gå för utbildning? (högskola)
Jag tror jag vill jobba med hälsa, på något vis. Var inne ett tag på sjukgymnast, men vet inte om jag kommer få göra det jag vill då, dvs sportskador o.dyl. Vill absolut inte hamna på ett sjukhus och (no offence) jobba med gamla, eller bara skadade, utan det ska vara just sportrelaterat, sånt jag är intresserad av.
Är nu inne lite på dietist/kostvetare, men jag vet inte..
Jag vill jobba med männsikor, tror jag.
Något jag däremot  vet, är att jag inte vill jobba inom hotell/resturang. Jag har fått nog av den branschen...

Jag är för trött för att tänka på sånthär nu. Borde sova. Gör det redan, mentalt.
Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0