090912

Hej och hå!

Jag är nyss hemkommen från mormor och morfar, som nu har kommit hem efter en lång sommar i Piteå. De kom och hämtade mig och bjöd migpå middag, eftersom jag är ensam i helgen. Mormors mat är bäst, jag är fortfarande så mätt att jag tror jag ska spricka snart. Sitter och tittar på Bring it on på femman, har den på datan med, fast det känns roligare att se den på tv.
Ska nog sitta kvar här hela kvällen, känns som lagomt. Är riktigt trött med, så det blir nog en inte allt för sen kväll med några kapitel av Så länge vi båda andas.
På tal om det så tycker jag att de är riktigt fint, alltså uttrycket "Så länge vi båda andas". Deadly beautiful.

Idag hade vi match också, säsongens sista. Jag fick stå i mål, herregud säger jag bara! Jag är alltså absolut ingen målis, utan fick offra mig denna match eftersom vi inte hade ngn målvakt som kunde vara med, och jag har ju stått i mina yngre dar (oj vad jag känner mig gamal nu..). Det gick sådär. Släppte in ett skitmål i första minuten, så jäkla klantigt allstå! Resten av matchen var i alla fall godkänt, höll ju nollan (resten av matchen alltså), och det är det viktigaste.
Nu har MIK-bönorna avslutat matchsäsongen med en oavgjord match, vilket gjorde att vi fick behålla 4:e platsen i tabellen, bra jobbat brudar!
På måndag väntar den sista träningen, vilket känns lite tråkigt. Det som känns kul är däremot avslutningsfesten som väntar framöver, ösösösös! Några av tjejerna skulle partaja redan ikväll, men jag känner mig så trött och seg så jag avstod. Känns bättre att vila upp mig, och ladda inför den riktiga ferren. Yey!

Något annat som är mycket trevligt är att det finns en halvuppäten BJ Halfbaked i frysen, som bara väntar på mig. Måste dock vänta någon timme, just nu får jag inte ner något alls.

Hoppas det är ngt annat bra på tv ikväll, så jag får en riktigt bra hemma-äta-glass-framför-tv:n-kväll.
Lev och må, E.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0