090925

God eftermiddag!

Hur har ni det idag? Jag har det bra! Det är fredag (som att ni missat det -.-), vilket innebär helg och skolfritt! Höll precis på att skriva "ledighet", men det skulle ju inte riktigt vara sant med tanke på att jag jobbar imorgon, dag denna gång, skönt!
Har varit en sväng på stan med pappa och gjort bort det som jag dragit ut på i flera år, gått på banken och skaffat ett leg. Hur svårt kan det vara? Inte så svårt visade det sig. Passade på att byta in mitt uråldriga bankomatkort och beställde ett visa-kort istället, så jag kan vara en fri människa och slippa ränna på bankomaten stup i kvarten.
Det värtsa var såklart att skiva under sitt namn, som sedan ska hamna på leget, usch så fult! Då skulle ni även sett mitt foto, uuuuääääähhhhhhhhhhh. Tog det i vintras (kanske till och med för två år sen?), likblek, oranget hår och taskig sminkning, inte vackert. Men men, alla har vi haft våra perioder. Det spelar mig nog inte så stor roll heller, för alla som ser det kommer bara jämföra med hur jag ser ut nu, vilket får mig att framstå som en riktig pudding! ;) Nejdå, skämt osido.

Medan vi satt och väntade på vår tur granskade jag människorna i rummet, och kunde ursilja några karaktärer:

-Pappan med spargrisen. En medelålders man som lämnar in en spargirs, och återfår sedlar. Undet tiden som han och bankmannen sköter affärerna, leker sonen för fullt med bankens (störande) barngrejjer. Att åka runt runt på en bil med hjul på trägolvet och krocka medvetet i diverse saker är tydligen lika kul som att gå på Grönan..

-Han som kommit dit utan att riktigt veta varför. En man i 20-30 års-åldern som kommit med pengar, som ska sättas in på ett konto. Vad jag kan förstå så var det pengar som tillhörde hans dotters klass, vilket skapade lite oklarheter. Diskussioner om var pengarna och i vilket namn de skulle sättas in varade i några minuter.

-Tonårstjejerna med vägarna förbi. Två tjejer i min egen ålder (känner igen de från skolan), sätter in lite kontanter på ett konto, rappt och enkelt. Så ska en slipsten dras!

-Check-tanten. En dam (tant, hehe) överlämnar en check till bankmannen och ber om att få ut det i kontanter. 100-lappar upp till 500, och resten i 500-lappar. Här ska inget gå fel.

-Han som väntar och väntar. En äldre man som står och står, och står. Väntar antagligen på hjälp, men verkar inte få någon. Blir tillslut ledd till en annan bankkvinna som hjälper honom. Har undviks mossväxt i sista stund.

Så roligt kan man ha under uppskattningsvis 10 minuter.

Nu ska jag njuta av min fredagseftermiddag och ha det bra. Ni med hoppas jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0