Citerat Desirée Nilsson AKA "Dessie".

"Dessie" skriver ett inlägg med hissar/dissar-listor. Detta är en av punkterna på dissar-listan:

"Gubbar som köper ut dricka till små tonåringar
. Finns det inget bättre sätt än att gamla gubbar ska köpa ut dricka till små tonåringar!? Jag dricker också, men får drinkar gratis always! Hatar när små fjortisarna sitter ute med en vodka som gubbarna sålt, och blir packade som f*n och spyr som in i helvete! Gubbarna borde få fängelse, gör något åt saken dumma poliser!?"

Nu undrar jag bara en sak. Hur menar hon med att hon bara "får gratis drinkar"? Så vitt jag vet så släpper de inte in 94:or på krogen, och jag gissar att det är där hon menar att hon blir bjuden.? Om hon istället menar tex hemma hos någon så borde den spriten också komma från någon som köpt, och när de serverar henne bjuder de en underåring på alkohol - inte heller så lagligt enligt mina källor.. Men det är klart, att få sprit av en "gammal gubbe" är ju HELT annourlunda mot att få det av en ung människa. eller?................................................
(Om jag får vara lite fördomsfull så tror jag att det är brudar som Dessie som fler än en gång har köpt av en av dessa "gubbar".. Men vad vet jag?..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0