NOSTALGI!

Det var den här videon som presenterade dreadlocks, stora hörlurar och electromusik för mig. Herregud, det känns som en hel livsstil sedan. Jag kommer ihåg att jag såg den på mtv, eller möjligtvis Z-tv, och någonstans i bakhuvet vill jag tro att låter har finskt ursprung, men det kan jag lika väl ha hittat på.
Anledningen att jag kom och tänka på den var att jag såg en grupp på facebook vid namn:

vi som sjöng "freestyla, raka maka fon" istället för "rock the microphone!"


Och det är så jävla sant! Jag har faktiskt inte hört att de sjunger riktiga ord utan har sjungit "raka maka fon" så länga jag kan minnas. Ibland är man inte lika intelligent som man tror! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0