Maybe it's colder.

Sweet torsdag. Sista sommarlovsdagen för min del (om man inte räknar med måndag, då vi är lediga så ettorna får strosa runt i lugn och ro på skolan), vilket känns konstigt. På sätt och vis känns det bra att komma in i vardagen igen, få lite rutin och ordning i sitt liv igen. Fast samtidigt känns det kvävande att veta att jag snart kommer ha en massa måsten, förplikningar och skoljobb hängade över mig. När skolan väl drar igång vet jag att det är så när på ett år till jag får uppleva det här igen, sommarlovet.
Även fast det finns saker jag önskar att jag hade gjort, eller gjort mer av, i sommar, så känns det ändå som att jag upplevt den som jag velat, i alla fall till största del. Jag har umgåtts med vänner och familj, badat och bara varit. Jag har också varit ute och äventyrat, vandrat på okända gator under mörka kvällar och bara varit... ung.

Sen är det också så att bara för att sommaren är slut, betyder inte det att äventyret inte kan fortsätta. I mitt liv finns det fullt av möjligheter, och vet ni vad,
det känns förjävla bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0