Dagens samtalsämne.

(under middagen har ämen Facebook diskuterats flitigt och jag försökte föklarade så gott jag kunde för mina inte så uppdaterade föräldrar skulle fatta vad det går ut på, men det gick sådär. jag hämtade datan för att visa..)

(mamma) - okej, men kan du se hennes bilder? ("hon" är min moster)
(jag) - eh, jaa *visar*
(mamma) - Jaha.. ewas då?
(jag) - *söker på namnet* nej, bra hennes vänner kan
(mamma) - ja, men elisabeth (min moster) kan ju det?
(jag) - ja, men det spelar ingen roll, jag är ju inte det
(mamma) - men kan du inte se..
(jag) -*avbryter* nej.
(jag fortsätter) - Ja, så ser det ut. Ska du ha en facebook eller?
(mamma) -asså jag vet inte..
(jag) - dåra?
(mamma) - men allså, om jag skaffar en måste jag ju vara inne på den, liksom sköta om den..
(jag) - ja?
(mamma) -och sen kanske jag inte har tid, och då kanske folk söker efter mig och så svarar jag inte
(jag) - men mamma det är inte en hamster, den dör inte om du inte matar den.
(mamma) - äh, jag ska fundera..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0