Luften är inte alls ingenting, även om det ser ut så.

Jag hamnar här om och om igen av ren tristess. Jag borde inte vara så uttråkad med tanke på hur mycket jag skulle kunna göra - skriva klart svenskan, plugga fysik, packa väskan tills imorgon, planera veckan.. Men nej, jag gör mest ingenting istället. Fast det är väl lite av söndagscharmen, att göra ingenting i allt för sunkiga kläder.
Nu frågade pappa om vi skulle se på Wallander i kväll, den nyaste, vilket faller sig ganska bra. Vid åtta lär jag ha hunnit göra lite mer av ingenting, så det blir kul att göra någonting istället för ingenting. Oj vad jag snackar.. om ingenting.

När jag pluggade fysik tidigare idag gick det ganska bra, en stund. När jag inte kunde klura ut hur jag skulle räkna ut vinkeln v med hjälp av cos, sin och tan, gav jag upp. Jag skulle sedan räkna ut friktionskoefficienten mellan Pelles kläder och den tre meter långa planken han valt att lägga sig på. Varför i h*lvete vill man veta det?!
Nej, jag undrar hut kul skaparna av Ergo kan ha (min fysikbok) om dagarna...
Får väl se om jag ger mig in i leken senare igen, men då måste jag nog slå ett pling till hjärnan (Sara Nordin). Hon kan allt den damen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0