Never let it happen again.

Läste just att Miep Gies, kvinnan som gömde Anne Frank och hennes familj från Nazisterna under 2:a världskriget, har gått bort. Detta väcker så många minnen hos mig, inte klokt!
Den 27 januari är det Förintelsens minnesdag, en viktig dag enligt mig. För er som inte vet så har jag läst och lärt mig mycket om det här under högstadietiden, för att inte tala om besöket i Polen. Det var det bästa jag har gjort, bästa och värsta. Vi var där i ca en vecka och besökte olika koncentrationsläget, historiska platser och museum. Jag har tidiagare fått önskan om att jag ska skriva lite om det här, vilket jag också ska göra. Nu känns det extra angeläget, så jag ska absolut sätta mig och skriva lite någon dag framöver.
Vi (några av oss som åkte) har fått förfrågan om att delta den 27:e i stadskyrka, där detta ska uppmärksammas och de vill att vi ska säga några ord. Jag känner att jag måste kolla igenom lite gamla papper och bilder, för att fräscha upp minnet och ta tillbaka lite tankar.
Det här betyder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0