Rub my feet.

Jag hade lovat mig själv att påbörja och göra klart naturkunskapsarbetet denna helg. Nu är det söndagkväll och boken har inte ens öppnats. Jag vet att detta är en sånt arbete som man gruvar sig för i veckor och anser att det är omöjligt, men att när man väl sätter igång går det helt okej. Varför sätter jag inte igång då? Inte den blekaste.. Ett ord på tre bokstäver är antagligen svaret.
Lat.
Ett annat exempel på min lathet är en enkel sak som att packa eller packa upp väskan. Jag är expert på att ha halvuppackade väskor lite varstans i huset. Under min numera avlagda slalomkarriär stog den stora trunken mitt på golvet hela vintersäsongen, och sen vidare in i maj.. När den sedan i oktober äntligen hade tömts helt, var det dags att packa den igen med sikte på försäsongen.

Aja, hur som helst. Lat är en del av tonårsgrejen, så jag har något att skylla på..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0