If today was your last day.

Jahapp.
När jag väl bestämmt mig för att ta mig igenom dagen utan onyttigheter säger pappa efter middagen: Vill du ha en glass? Och langar fram två stycken BJ's, den här nya peanut-och-något på pinne, innan jag ens hinner svara.
Svaret kommer såklart, och jag kan inte hindra mina läppar från att ljuda "Jaaa."

Men vafan, en glass hit och en dit, det gör väl inget? Förutom att äta glass så har jag faktiskt pluggat lite, fysikfanshelevtet.. Ja, exakt så vill jag beskriva det nu. Det lilla ljuset jag ser i den tunneln talar om att det är sista provet för årskurs ett, men det dämpas lite när jag kommer på att det är det här provet som avgör vad jag får för betyg. Jippie.. Jag ska fan hare!

Imorgon har jag typ en lektion, eller möjligtvis två. Eftersom vi i princip har avslutat alla kursen och det endast består lite betygssnack och liknande, blir det inte så hårt arbete nu för tiden, vilket såklart är mycket skönt. Idag hade vi hål i en och en halv timme, och spenderade den tiden på bästa sätt, vi satt och... satt. Ja, säga vad man vill om nolaskolan, men det finns inte sådär jättemycket att göra av all dötid om man inte orkar plugga eller är för lat för att lämna byggnaden. Men men, att sitta och just sitta är ganska skönt ibland.

Nej, tillbaka till el fysik kanske?
xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0