Kort och gott.

Ikväll ska jag lapa fotboll på Skyttis, gud så bra. Inte för att jag gjort något annat än det de senaste dagarna, men det kan ju vara kul att byta VM mot damtvåan för en stund, lite reality-feeling liksom. På tal om fotboll och VM så vill jag ta en traktor och köra över varenda liten tutjävel, så less på noiset! Vad är grejen liksom? Det är det enda man hör via rutan, och antagligen det enda man hör på match. Varför inte nöja sig med att tuta när det blir mål?

Fast med senare eftertanke tar jag tillbaka det jag precis skrev. Jag förstår varför de inte nöjer sig med att tuta vid mål, det blir fan inga mål! Alla matcher har varit otroligt målsnåla, kolla bara nu; Portugal-Elfenbenskusten 0-0 efter 84 min spelade. Halvsegt..
Men allvarligt, go easy on the Vuvuzelas och ta tillbaka de hederliga applåderna. DET tycker jag. Fast neej, nu ångrar jag mig igen. Jag tror jag ska ta med mig ett gäng till Skyttis och tuta fan ur motståndarna, hoppas att Själevad är imun. Hoppas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0