Högröd på stan.

Hej och hå!
Idag är det den 26:e mars, vilket betyder att jag vill gratulera min fina vän Sara hundra gånger på födelsedagen, grattis!!!
Dagen har varit bra, helt okej liksom. Hade ganska slappa lektioner och slutade vid halv 2, så det var skönt. Efter skolan gick jag ner på stan en sväng i hopp om att fylla garderoben. Jag lyckades... nästan..
Jag började, som jag alltid gör, med att bara gå runt och titta i olika butiker, hittade mycket fint, men inte tillräckligt. Tillslut fastnade jag i alla fall för ett par jättefins jeansshorts från Bik Bok, ljusa och höga. Sommarfeeling! Först tänkte jag avvakta, men sen insåg jag att det är plagg som dem som tar slut och inte kommer in mer av, så jag slog till! Med en liten påse traskade jag vidare in på MQ, tog en sväng runt i butiken och gick ut igen. MEN, när jag passerade magnetgrejrna vid dörren pep det. Jag fick smått panik men andades lugnt eftersom jag visste att jag var osydig. Jag väntade på att en tjej som jobbade skulle komma och kolla, och öppnade både påse, jacka och väska. Det konstiga med allt var att när hon provade med väsken enbat tjöt det inte, när hon provade med jackan tjöt det inte och inte heller påsen. Även jag gick igenom utan något att bära på och det gick bra. Men när jag tog på mig allt och bar det tillsammans tjöt det. Efter många försök förstod hon att det inte var mitt fel, utan att det bara var något konstigt.

Kasnke har jag ett inbyggt varularm? Kanske.. Pinsamt var det.

Jag fick mina saker åter och andades ut, jag hatar situationer som dem, känner mig som en riksbrottsling! Jag tänkte att det hela berodde på MQ's larmgrej så jag skulle nog kunna shoppa vidare som vanligt. MEN, när jag skulle gå in på Kicks tjöt det igen. Jag dror hela historien för hon i kassan och hade varit med om det förut, så hon tyckte jag skulle gå ner på Bik Bok igen och kolla så de inte glömt larma av, om det inte funkade skulle jag komma tillbaka så skulle hon hjälpa mig, eftersom hon förstod att det inte var så kul att gå omkring när det pep hela tiden.
Sagt och gjort så var jag tillbaka i den lilla butiken, utan att det tjöt. Hon kollade kläderna, men hon hade inte glömt ngt. Hon färsökte klura ut var det beodde på, men kom inte fram till något.
Jag tog mina saker och tackade för hjälpen, lätt röd i ansiktet. Jag funderade att gå in på Kicks igen och be om hjälp, men jag kände att jag inte pallade fler pinsamma pipningar, så ja gick till bussen.

Usch, jag har ännu en klump i magen. Även fast både jag och de vet att det inte var någon fara, så känner jag mig som en tjuv. Blää.
Jag kan tillägga att jag hade min Zara-väska idag, den svarta med stora guldkedjor. Kanske var det den som gjorde att det blev utslag? Sen hade jag typ 1000 prylar i väskan (inkl. smink och sådant) eftersom vi hade dans idag. Halvkrångligt att visa allt.


Jaja, det var ju som sagt igen fara på taket, men det var ganska pinsamt. Särslkillt när jag var själv och fick tusen blickar på mig.
Så kan det gå, kanske ska be om en magnetröntgen och se om jag svalt ett larm?

Kan visa shorten senare, de är så sweeeeta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0