Ordkunskap, lektion ett.

Världen är luddig. Likaså människorna i den. Vi är omgivna av miljontals ord, alla har någon betydelse och syftar på något. Alla ord har sin plats, så logiskt.
Det är bara det att det inte alls alltid är så logiskt.

Jag har funderat (nej, jag funderar) på olika ord. Ord som verkar självklara med egentligen inte alls är det om man tänker efter.
Mitt senaste exempel på detta är ex., i den betydelsen som "min ex-pojkvän", "min ex-fru" osv..

VADÅ EX?

Jag har ställt frågan till mina vänner, undrat om jag bara fått en knäpp och egentligen borde veta vad det står för, men de vet inte heller..

Så snälla, någon där ute med excellent ordkunskap får såå gärna skriva en liten förklarning till denna tankenöt.
Tack på förhand. Jag återkommer om saken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0