Kvällens funderingar.

- Varför håller aldrig en hamburgare samma form som innan när man lägger den på grillen? Alla hemgrillade hamburgare jag ätit har varit ovala..

- Varifrån fick den som skrev den första faktaboken om något ämne sitt fakta ifrån?

- Hur definieras mat? Jag menar, varför är inte chips en maträtt? Grunden är ju potatis, och friteras precis som pommes, lite kryddor på det så är det same shit different name. Why not chips for dinner liksom?

- Vad är grejen med att ha en så liten hund som möjligt? Om den är så liten att den får plats i väskan måste det vara mycket lätt att tappa bort den, jag brukar i alla fall ha problem med att hitta mobilen bland allt crap jag har med mig..

- Hur funkar verbet "röka på"? Vadå PÅ?

- Varför har vi inte bara kläder på oss när vi fryser och är nakna annars? Det var väl så det var tänkt, eller?

- Hur kan man bli naturligt blond om färgar håret? (Syftar på dessa miljoner reklamer på teleburken)

- Hur insåg de första människorna att hunger stillas av mat, trötthet av sömn, törst av vatten, kåthet av sex, att det klia av att klia, smärta av att skrika, osv ...? 

- Varför har blondiner roligare?

- Hur kan man tappa hjärnceller? Vart tar de vägen, ut genom öronen?

- Varför går man inte och lägger sig om man är trött?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0