Lagom existerar inte i detta land.

Jag trodde den här veckan skulle bli tuff. Nu inser jag att nästa kommer bli värre.
Inte nog med tre olika sorters nationella prov i spanska, så ska jag hålla ett svenskatal och klara ett kemiprov. God, jag älskar att vara naturare just nu. Fast..näää. Det suger ganska hårt.

Idag har jag dansat inför en massa människor med. Såg dem dock inte, discoljuset bländade mina översminkade ögon, folk kallade mig seexxiii, jag kände mig skabb. Efter dansuppvisningen drog jag ut och hem, jisses vilken värme! Bussfärden var knappt uthärdlig, jag tror aldrig chauffören kört så sakta eller bussen varit så full av människor. Snabbt hem, snabbt av med kläderna, snabbt bort med sminket och snabbt på med bikinin så var jag ute igen, i en solstol. Efter ett tag kom dock elaka moln och förstörde min eftermiddag, vilket kanske var lite bra med tanke på att jag hunnit plugga lite. Att jag förstod vad jag höll på med bland ekvationer och entalpi ska jag inte säga, men jag  försökte i alla fall.

Resten av dagen ska jag använda till att andas ut, och ladda om. Imorgon kommer en ny dag med nya utmaningar, antagligen i en ny värme och med en ny publik.
Jag tackar för denna dag och hoppas att detta inte blir mitt sista inlägg, så långt bör det väl inte kunna gå..?

Tjing tjong.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0