Motto - bara för att?

När jag kollar runt på internet, olika bloggar och sidor, stöter jag ofta på människor som utger sig för att ha ett motto.
Ett vanligt exempel är: "lev varje dag som om det vore den sista". Frågan jag ställer mig är om man lever upp till det?
Jag menar, om jag fick veta att jag skulle få uppleva min sista dag imorgon, så hade inte jag gått till skolan, legat hemma på soffan eller tränat. Nej, jag hade nog åkt bort någonstans, dra ihop en pangfest eller ara äta allt jag kom över, vilket jag antar att de som har detta motto inte gör, varje dag.
Sen kanske de inte ser på den frasen som jag gör, men det var bara en tanke som slog mig..

Jag skulle hellre vilka säga: "lev varje dag utifrån vad den är, och ta ditt hjärta med dig". Alltså att man gör det man "ändå gör", fast man verkligen lägger själ i det. Alltså att uppskatta varje ögonblick, även om det är att åka buss hem från skolan.

En sak måste jag ändå säga. Jag imponeras av människor som har ett motto - och lever upp till det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0