Dina bröst och läppar är stora, båda fejk. What about your brain?

Kollade lite på Bella & Tyra show ikväll (innan allt laggade ihop, antar att sidan var överbeslastad) och ni som såg det kanske anar vad jag tänker skriva om. Kissie.
Hon var alltså inbjuden som gäst, efter mångas önskemål. Hon har länge i sin blogg trash-talkat Bella, och både den ena och det andra. Är det inte för hennes acne, så är det om hennes grisnäsa. Kollade in på hennes blogg tidigare och såg ett videoklipp hon lagt upp, där hon förklarade hur förbannad hon var på sin "jävla" manager för att han lovat att hon skulle gästa programmet. Hon talade också om hur mycket hon ogillade både Bella och Tyra, och att hon skulle slå och kasta ur dem ur studion, moget, jag vet.
Hur som helst så kom hon till programet, och intervjun drog igång. De frågade om hennes provocering, hennes påhopp och uttalanden i bloggen. Kissie svarade väldigt kort och kaxigt, antagigen för att verka självsäker. Hon sa bland annat att detta var hennes alterego, och att hon inte var så som person irl. Hon menade att hon bara provocerade för sakens skull, för att få läsare och göra folk upprörda. Hon vet vad folk vill läsa, vilket tydligen är hur fula och feta övriga i detta land och denna värld är.
Hon säger att hon inte är blind och mycket väl ser hur mycket det syns att hennes bilder är redigerade, att det är meningen, för att uppröra.
Svaret på frågan om just redigering var ungefär: "men gud ja, man vill väl inte vara fet i bloggen heller!", varpå följdfrågan blev: "så du tycker att du är fet", och hon svarade återigen, "men gud nej".

Det märktes så väl vad hon var. Osäker.

Jag har aldrig gillat denna tjej, men det var ikväll jag insåg hur mycket som måste vara fel.
Hon sitter och säger att allt bara är en roll, och att hon vet att det märks i bloggen. Men varför beter hon sig så i studion då? Som är j*vla bimbo-bitch menar jag. Om hon nu kom dit som sig själv som hon påstod, varför var hon så jävla uppkäftig då?

Det är så mycket dubbelmoral i den här bruden så jag nästan får spunk.
Det märktes hur mycket Bella och Tyra ansträngde sig för att inte hugga tillbaka, och försvara sig och alla andra mot hennes uttalanden. Dom gjorde det mycket bra måste jag säga, jag hade nog inte klarat många sekunder av det samtalet.
Att sitta och snacka med Kissie måste vara som att prata med en vägg, omöjligt och det ger ingenting. I och fr sig kunde jag inte se hela programet, men det lilla jag såg räckte gott och väl kan jag säga. Jag förstår inte vad hon vill med sitt blogg och sitt liv, jag gör verkligen inte det.

Ja, hon är "duktig" på det hon gör och hon har många läsare, och på det viset tjänar "massor" av pengar. Hon skriver om sina dyra inköp och stora bröst, sitt perfekta yttre och sitt självsäkra inre. Hon får aldrig dåligt samvete över saker hon säger eller gör, så vad säger ni, hon har allt. Eller?
Jag undrar bara vad som händer med denna fröken när folk tröttnat på överredigerade bilder, löshår och sillikonbröst. Vad gör hon då? Har hon skaffat sig en bra utbilning och kan jobba som "vanligt" folk? Tveksamt. Får hon gå på premiärer och mingla med kändisar? Tveksamt. Har hon byggt upp ett starkt och moget varumärke som hon kan ta sig vidare från? Knappast.

Jag hoppas för allas skull att karaktären Kissie går i graven och den riktiga Alexandra försvinner från skvallerbloggar och internet, skaffar sig ett riktigt liv och gör något som hon kan få ut något av, på riktigt. Jag tror inte att bloggar som hennes har någon framtid eller att det är något som kommer hjälpa henne, snarare stjälpa henne. Jag vet inte hur man tänker som "vuxen" människa, men jag skulle inte anställa Kissie i dagsläget. Antagligen inte imorgon heller. Jag tror verkligen att det blir svårt för henne att ta sig vidare till något vettigt från det här, nästa steg jag kan tänka mig nu är dokusåpa, vilket heller inte brukar vara så givade.

Nej, Kissie är som en seriefigur. Kul i början och totalt fejk. Snart kommer hon bytas ut mot någon annan, och god help me, låt det bli snart.
Det är sådana som Kissie som gör att bloggare får dåligt rykte.

Nu kanske det låter som att jag är en uppblåst brud som tror att jag är bättre än andra, att jag vet allt. Men nej, det gör jag inte. Jag har bara myket svårt för såndana som utger sig för att vara just det, och är stolta över det.

God natt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0