Jag tittar ut genom fönstret i mitt rum, och blickar ut över stadens alla ljus.

Jag vill känna solen mot mitt ansikte, få lite lätt solbrända kinder och känna gräset killa under mina fötter. Jag vill gå ut i en lätt sommarklänning, trippa runt i guldiga klackar och stanna ute tills solen går upp igen. Jag vill vandra genom stadens tystnad i sallskap av ett intilliggande vatten som skalpar mot bryggorna. Jag vill sitta på kanten och dingla med benen över ett bäcksvart vatten, höra en avlägsen båt och hålla någon i handen.
Jag vill åka iväg till främmande städer, möta en främlings ögon och skratta med en drink i handen. Köpa en glass med topping McD's och strunta i frukosten dagen där på.
Jag vill spela volleyboll med bleka vänner, bada vid en strand med ogras och spela minigolf till tålamodet tar slut.
Jag vill gå ut på en grön plan iklädd ett par shorts och en t-shirt, knyta skorna perfekt hårt och dunka in en boll vid bortre stolpen. Jag vill känna svetten rinna längs ryggen och låta en svordom halka ut, innan jag drar någon i tröjan utan att domaren ser.
Jag vill grilla över öppen eld, prata om gamla minnen samtidigt som jag skapar nya. Jag vill ta en bild som ingen förstår sig på, och göra fula grimarser framför kameran.
Jag vill gå ut i bikini och få en fin färg, ligga som en klubbad säl på en solstol och läsa en bra bok. Jag vill strunta i skorna och få ont i fötterna när jag kliver på grus, skrubba bort lite grönska från knäna och måla tånaglarna i en fin färg.
Jag vill dansa en hel natt, äta lycka till frukost och somna med en framtid i bagaget.

Jag vill att det ska bli sommar. Med hår som killar i ansiktet och känslor som flyger överallt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0