Days like today.

Ibland var jag en riktig druva. Mer än vanligt alltså.
Imorse ringde väckaren (telefonjävlen) klockan 8 och jag masade mig ur sängen (15 min senare, så klart) och stoppade i mig lite frulle. När jag sedan lyckats hitta något anständigt att packa ner för att sedan klä mig i hoppade jag i träningskläder och satte mig på cykel, och cyklade in till stan. Till gymmet. Hej och hopp, en timme senare var det dusch-time och förvandla-ett-svettäcket-till-en-människa-som-ser-okej-nog-ut-att-stå-i-butik-time. Som vanligt segade jag på och skyndade sedan iväg till jobbet. Väl innanför dörren stötte jag på Lotta (my boss), som undade vad jag gjorde där. Ja, den frågan var ju berättigad, jag skulle nämligen inte börja förän klockan två vilket innebar att jag var tre timmar för tidig. Fint. Jag som hade kunnat sova fetlänge.
Hur som helst så lånade jag hennes bil och åkte hem en sväng, solade microlänge och käkade lunch. Sen mina vänner, sen var det dags att åka på jobbet. Och faktiskt jobba.
Från och med nu ska jag kolla tiderna i min kalender och inte bara vilka dagar jag jobbar.

Just det. Som kompensation slog jag in ett jättetjusigt paket idag. Det är det bästa. När någon ber mig göra ett paket och det blir fint.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0