Sol, bad och ont i magen.

Jag har ont i ryggen. Det är en underlig smärta som gör sig påmind när jag ligger ner, främst på mage men även på rygg. Det är som att ryggraden har hakat upp sig i sig själv och blivit sned, åt alla möjliga håll och kanter.
Nåväl, det är väl en sådan sak som går till sig med tiden, precis som misslyckade frisyrer och bruna gräsmattor.

På tal om gräsmattor så barnvaktade jag mina rara kusiner igår. Vi badade, åt på restaurang, köpte godis på största godisaffären och hyrde film. Jag hade hoppats på Madicken eller något annat nostalgiskt, men valet föll på Winx. Det gjorde i och för sig inget, det kan vara kul att se vad dagens barn roas av. Jag fick även låna dem över natten, vilket antagligen är anledningen till dagens trötta ögon. Men vi hade det mysigt, det hade vi. Jag och mina småhjärtan.

Den här dagen har däremot varit rätt pissig. Jag har tänkt för mycket. Deppat litegrann. Tänkt lite mer och känt mig tom. Jag har även kommit fram till ett och annat, till exempel att vissa helt enkelt inte behöver kärlek. Att det finns perioder i livet då man inte behöver bli älskad. Ett ganska deprimerande, men ändå uppfriskande, konstaterade.

Godnatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0