Nåt annan, nån annanstans.

Blogg.se ser annorlunda ut och jag är aningen förvirrad. Jag gillar inte nya saker. I alla fall inte när dem gör mig förvirrad. Hur som helst. Jag har gått på sommarlov (jo, man får säga så fast man tagit studenten.) och dagarna är rätt lugna nu för tiden. Jag går mest hemma och plockar (läs: ligger i soffan) och har det skönt. Nästa vecka börjar jag jobba på riktigt, vilket både känns kul och okul. Kul för att det är en ny arbetsplats jag ska bege mig till och okul för att jobb betyder att man inte längre är ledig. Men men, cash is king som pappa skulle ha sagt. I övrigt så har jag ont i hjärtat mest hela tiden för att saker inte längre är som förut och för att fina vänner har flyttat och kanske (Gud förbjud) aldrig återvänder. Om jag fick som jag ville så kommer jag vakna upp imorgon, lagom bakis och med studentmössan slängd i ett hörn, för att sedan kliva upp och kamma håret inför nästa studentfest. Jag vill helt enkelt att varje vecka ska vara som förra veckan, bästa veckan i mitt liv. Det var så mycket kärlek, så mycket vänskap, så mycket pussar och kramar och så mycket alkohol. Så mycket lycka och så mycket hopp. Nu är det mest ensamhet och vatten, vilket inte alls är lika kul. Men jag är inte bitter. Eller jo, jag är nog lite bitter för att allt är över, men jag är ändå lite spänd. Spänd inför hur denna sommar kommer sluta, hur fan September ska gå och var sjutton jag kommer hamna till hösten. Det mina vänner, det kommer blir mycket spännande att se. Nä. Nu är det dags att packa väskan inför morgondagens avfärd till Piteå och mormor och morfars sommarstuga, en av mina två favoritplatser på jorden. I helgen ska jag bara ligga på soffan och bli matad av mormor, en av mina favoritsysslor. Och nej, i helgen blir det jävlar i mig inte LCHF. I helgen ska jag äta allt jag kommer över, vilket är ganska jättemycket om jag känner mormor rätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0