Thinking of.

Sitter på golvet i mitt rum iförd klackskor. Känner mig kvinnlig. Anledningen är att jag övar inför pappas 50-årspartaj på lördag, då måste man vara fin. Och ska man vara fin får man lida pin, det har mamma sagt, och det innebär obekväma skor. 
 
I övrigt, som inte alls är speciellt övrigt, är Maria i skrivande stund på väg hit. Hon, mitt lilla barn, åker alltså nattåg från Karlstad för att komma hit upp och bartenda. Och mysa med mig så klart. Längtar så tills jag får hämta henne och ta hem henne hit, bädda ner henne och klappa henne på huvudet. Eller får hon klappa mig på huvudet. Fast egentligen behöver vi nog det båda två. Sårade som vi är, på ett eller annat sätt.
 
Har klippt burret idag, och lunchat hos mina farföräldrar. Dom var sig lika, vilket är skönt. Sprang redan runt på stan med Gabbi och letade outfit till samma tillställning som skorna ska gå på. Det gick bra, till slut. Tror jag i alla fall. Om jag inte känner mig som en korv, för det vill jag inte. Sen kom syster Sara och gjorde oss sällskap innan jag åkte hem och bäddade ute i stugan. Det var trevligt. 
 
Trevligt är det också att jag fick ett lår idag. Bästa låret i världen. Men det kan vi ta en annan gång.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0