Tomtebloss och fyrverkerier. 20 år med andra ord.

Jag har fyllt 20. 20 Barre. Gammalt.
 
Hade i alla fall världens bästa dag. Vaknade och trodde att jag skulle ut på den dagliga förmiddagspromenaden med Maria. Klädde min trötta kropp och sprang över till Gästis två, redo att hurta iväg. Möttes mycket riktigt av Maria, men inte skulle vi ut och promenera heller. Istället trycktes jag in i köket där resten, eller en del i alla fall, av mina fina kollegor och vänner väntade. Dom hade dukat upp ett vackert bord med blommor och ljus, pannkakstårta och ballonger. Bästa överraskningen? JA. Fan vad jag älskar dem. På riktigt, hur fina är dom inte. Svullade och åt tills jag ville spy. Åt lite till och mös en stund. Tanken var att vi skulle åka skidor efteråt, men paltkomat och det trista vädret gjorde att vi gick till Brant's istället. Och fikade. Igen.
 
Sen kom Erik också, en av mina favvokillar. Han var så stilig i kavaj och nykammad tofs. Efter Erik kom Simon, som var tvungen att knega den stackaren, men en shotbricka. Eriks påhitt såklart. Jahapp, vad gör man inte. En, två, tre shottar och vi var igång. Två shottar till och oj vad livet var härligt. Öppnade lite paket också, vilket också var härligt. Sen blev klockan eftermiddag och vi styde kosan hemåt och in i duschen. Vi blev rena och åkte vidare till Framgården där vi målade mun och poppade musik. Jädrar vad vackra vi blev. Alla brudar och Erik. Och JK. 
 
Man skulle kunna tycka att dagen var komplett där, men icke. Vi tryckte in oss i bilen och åkte upp till Ladan där den mest fanastiska middagen sedan ägde rum. Förrät i form av Toast skagen, varmrätt i form av plankstek och efterrätt i form av "Erica 20 år"-tårta. Tårtan var ännu en överraskning. Fantastiskt är ordet. Har nog aldrig varit så mätt heller, som efter den måltiden. Kvällen avslutades sedan med pub-quiz på kära Brant's och sedan en sleepover hos mitt hjärta. Jag vill kalla det den perfekta 20-årsdagen, även om den inte var som de tidigare födelsedagarna. Alls. Men jädrar vad lycklig jag var. Onskan var lycklig, kan ni förstå?
 
Nä. Det kan nog ingen.
 
Bilder i ordningen: Jag och Maria. Jag och Maria. Hela "alla-vi-som-var-lediga-och-kunda-fira-min-födelsedag-med-värste-middan-gänget". Tårtan.
 
BRA DAG!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0