I listform.

Efter mina första veckor i Göteborg har jag kommit fram till följande:
  • Att plugga på universitet är inte alls så konstigt eller skrämmande som man kan tro. Sanningen är den är att det, hittills, är precis som på gymnasiet förutom att lärarna skiter i vad man heter och att man inte behöver vara där så ofta. Ganska skönt tycker jag.
  • Man hinner glömma mycket när man tar ett år ledigt från skolan..
  • MEN, det året var det bästa ever och jag ångrar det inte en sekund. 
  • Jag behöver en pojkvän eller en hund. Jag behöver någon att lägga min ganska överflödiga fritid och kärlek på. Maria tycker inte att jag ska skaffa hund för att det är så dyrt, jag tycker att jag borde för att det är så mycket lättare. Smack bara så har man en kompis som älskar en villkorslöst no matter what.
  • Jag kan inte leva utan snö. Nej jag vet att det är för tidigt för sånt men jag DÖR av tanken att ha vinter, kallt men sakna snö. Meningen med liksom?
  • Jag ska må bra dom här fem åren. Leva och suga musten av storstan, träffa multum med nytt folk och skaffa mig en fantastisk utbildning. Men. Sen ska jag norrut igen. Tillbaka till mina rötter och leva ett lyckligt lev med en livlig familj bland fjäll och bländande natur och stillhet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0