Get lucky nästan aldrig.

Hon sitter i Åre och dricker vitt med hjärtat på utsidan, och jag gör samma fast i Göteborg. Hon tänker på det hon har och hur det kommer bli och jag på det jag aldrig hade och hur det kunde ha blivit. Livet hörni. Slutar aldrig röra till det för en.
 
Min granne har fest. Jag har aldrig träffat honom. Bara kikat på honom genom kikhålet i dörren. Väggarna är ganska tunna och jag hör vad dom spelar. Bara gamla godingar. Sommarens hits med Avicii och Robin Thicke. Jag blir glad av det och hon vet varför. Hon vet det mesta.
 
Hon berättade att de frågat om han vill vara med i PH. Jag förstår varför. Skulle dock dö om han faktiskt var det. Fast skulle nog inte ens kolla. Vill liksom inte veta. Det är också därför jag aldrig frågar vad han gör. Eller vem han gör, om man får vara lite grov på ett underfundigt sätt. Ibland är det bäst att leva i mörkret helt enkelt, det är lite lättare för blodpumpen. 
 
Imorgon är det helt enligt schema söndag och jag ska jobba. Jag brukar inte jobba på söndagar så det blir lite spännande. Mycket puts och städ och gnugg har jag hört. Ska putsa livet ur ljuslyktorna och skära lunchsmöret i perfekta fyrkanter. Det blir bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0