Slaskfredag i dubbel bemärkelse.

Fredag och ledigt. Eller ledigt och ledigt, "självstudier" som vår kursansvarige så vackert vill kalla det. Och jag har faktiskt studerat, det har jag. Men kanske inte åtta timmar som vi "måste göra för att klara det". Nej, jag tröttåt frukost framför tv:n och rev sedan av ett par timmar i läroboken innan jag stack till gymmet och rev av fredags-tabatan, veckans bästa pass. 
 
Nu blir det dammsugning, dusch och mysdräkt på. Det regnar ute och det enda jag vill göra är att tända ljus och inte soffan. Är så trött och utmattad och halvtom så ser liksom ingen anledning till annat.
 
Fredagar är bra trots att jag nästan aldrig är ute och ränner om nätterna längre. Faktum är att fredagar nästan är bättre när man inte är ute och ränner. 
 
Jag har nog blivit lite gammal. Det känns skönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0