SVAREN.

vad är största anledningen att du tränar?
-Jag tränar främst av den anledningen att det är kul, och då syftar jag just nu på fotbollen. Övrig träning gör jag för att orka med fotbollen och såklart för att hålla mig i form. Jag kommer nog fortsätta träna regelbundet om jag slutar med idrott i den mån jag gör nu. Jag mår bra av att träna, och även om jag inte vill erkänna det så är det kul att ta ut sig ordentligt ibland =)

trivs du med din kropp?
Ja, det måste jag nog säga. Det är klart jag har vissa komplex som alla andra, men jag gräver inte ner mig över sådana saker, utan accepterar mig själv och hur jag ser ut. Sen är det klart att jag försöker ändra på sånt jag inte tycker om, men det skulle aldrig leda till operation, så långt skulle jag aldrig låta mig själv gå över något ytligt.

Du verkar vara en jättego och fin tjej måste jag säga :)
Tack så mycket! =)

Vad tittar du på när du ser på tv?
Med risk för att låta som en tv-missbrukare: GG, OTH, Desperate Housewives, 90210 (datorn..) och diverse annan underhålning. Hänger väl med någorlunda i idol och sådana saker när de går =)

Tränar du mycket?
2 ggr/veckan fotboll nu på försäsongen, 1-2 ggr/veckan själv. Detta kan såklart variera, har vissa veckor då jag gör så lite som möjligt, och vissa då jag får träningsryck och gör allt vad jag hinner. Men lagom är bäst =)

Var handlar du?
Kläder alltså? Hmm.. H&M, Gina, Carlings, JC, Lindex, osv.. Typ överallt där man kan hitta något fint i denna lilla stad.

Har du några syskon?
Yes I do. En äldre bror, född 90.

Vad läser du för bloggar?
Jag tycker bäst att läsa bloggar vars ägare jag känner, eller åt minstonde kännder till. Tex. amandas, amandas, josefines, lisas. Läser även större bloggar som BB, Kenzas och Lisaplace.

Varför bloggar du?
För att det är roligt och jag får en chans att uttrycka mig och dela med mig av mina tankar. Att skriva när man mår dåligt eller är förbannad är bra terapi. Prova så får du se.

Hur länge har du bloggat?
Ja, bra fråga. Jag önskar faktiskt att jag visste, men tyvärr gör jag inte det. Kan såklart kolla upp det, men det får bli en annan dag isf. Vad ska jag tro? 2 år? har dock haft flera, och då menar jag flera, olika bloggar. Denna är ännu baby =)

Är du kär just nu?
Nej, kär är ett starkt ord.

Om inte när var du senast de och i vem?
Det var inte långt ifrån för ett tag sedan, men det slutade tyvärr på ett rappt och oönskar sätt. Det måste vara i min "barndomskärlek" (jag tror typ att jag är vuxen..) Olov. "Förhållandet" (kan nog inte klassas som det, vi var typ 13-14 höll i lite mer än ett år, men min kärlek till honom i över 5. Tragiskt men sant. Vi är vänner nu och jag kan se tillbaka på det och le.

Är du nöjd med ditt liv?
Oftast ja, ibland nej.

Vad får dig att må dåligt?
När saker inte går som jag vill. När jag lurar mig själv. När jag blir sårad. När jag sårar någon. Listan kan bli lång..

Bästa kompis?
Har flera. Tråkigt svar, jag vet, men det är sant. Vissa känner jag bättre än andra, men kanske inte umgås med lika mycket längre. Jag älskar dem alla.

Planer efter skolan?
Haha, idag eller alltid? Jag gör det ja måste/planerat/vill. Tex plugga, ÄTA, träna, umgås med vänner. Blogga. Hehehe.

Lycklig med ditt liv?
Säger som tidigare, lycka är en färskvara. Ibland vill jag dö (billigt talat), ibland är jag glad åt det jag har och trivs riktigt bra. Har perioder. Men i det stora hela borde jag nog vara rätt lycklig.

Nöjd med dig själv?
Ja, jo. Oftast. Visst gör jag dumma saker, tar fel beslut och väljer fel frilla, men i det stora hela - ja.

Favorit plagg?
Oj, den var svår! Just nu en kofta från Nümph tror jag. Har bara hunnit använda en en gång, men den är läcker!

Bästa minne?
OJ, eeh. Svårt. Riktigt svårt. Har så mycket. Kommer inte på något.. Hehe. Vi hoppar den så länge.

Vilken stad bor du i och vad tycker du om den?
Jag bor i Örnsköldsvik, en ganska liten stad på Norrlandskusten. Jag tycker om männsikorna i staden, de är toppen. (De flesta, hehe) Dock finns det inget INGET att göra för en tjej i mittimellan-åldern. Det är trist. Det händer liksom inget. Jag tror att jag snart kommer ta mitt pick och pack och dra, i några år i alla fall.. Men det är fint, gör ett besök =) (På sommaren är det faktiskt underbart!)


Snyggaste personen du vet?
Hm, "allmän person" - klicka här. Sen finns det personer i min omgivning som jag kastar ett (eller flera) extra öga på under dagarna. Nämner inga namn. Lovar att han tror jag är en stalker så mkt som jag stirrar... 

Vilka är dina favoritflingor? ;D
Jag tror jag älskar dig Josefine! :D Hmm, allt med choklad är gott. men bara ibland (cocco-pops!), annars typ special K red berries =) MEN just! Farmors müsli, VÄRLDENS GODASTE!

Varför är du så deppig ibland? okej denna kommer du nog inte svara på men gatt fråga :)
Klart jag svarar! =)
Ja, det kanske verkar som att jag helst vill dränka mig själv ibland och att jag tycker att jag inte har något att leva för, och det kanske är sant - till viss del. Jag har haft en del tröga perioder på senaste tiden. Människor har inte varit de jag trodde, saker har inte blivit det jag velat och jag har inte gjort det jag önskat. Visst, om man jämför med andra kanske detta inte ens är problem, men för MIG så är det en big deal.

När jag vill något så har jag en tendens att gå händelserna i förväg, måla upp en värld av förhoppningar och leva på dem, i dem. När andra sedan inte följer mina linjer rasar allt. Pang boom. När något sådant händer börjar jag fundera på allt och alla runt om mig. Vad gör jag? Vad vill jag? Vilka litar jag på? Vilka ställer upp för mig? Vad händer?
När man då mitt i alla tankar upptäcker att man inte har så mycket att vara glad åt (för stunden), vill jag bara stänga av allt och försvinna.
Att det nästan inte är något som blivit som jag velat, känns i hjärtat efter ett tag, och ibland tappar ja mig själv. Jag vet inte vad som betyder längre, vad som är riktigt.
Ibland Är jag deppig, men det går över. Det har det gjort varje gång, och jag hoppas att det fortsätter så med. Det är bra att deppa ibland, det betyder att man inte nöjer sig med att allt bara "är".

Hur som helst så är jag påväg upp igen. Upp från den lägsta punkten jag befunnit mig på väldigt länge, och Där vill jag inte hamna igen.
Det här blev mycket luddigt och inte alls lika bra som det ka bli, så jag lovar att skriva lite mer om det här senare.

Tack för alla frågor, superkul att ni engagerar er! Ni får förstås allitid fråga över saker ni undar, och jag ska göra mitt bästa för att svara! =)
Tusen kramar, E.

Kommentarer
Postat av: Josefine

jag tror jag älskar dig med!! :)

2010-02-19 @ 11:52:07
URL: http://worldspinner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0